Thursday 28 April 2011

*mana hak kami????

Assalamualaikum buat teman-teman..diharap pembace setia laman aku anak perak sentiase sihat dan ceria..^_^

ade sedikit citer panas yang berlaku di wisma B..citer  hangat di kalangan akhawat perak wisma b..kedengaran suara yang bising dari dalam pejabat pegawai..setelah diteliti, rupenye PEGAWAI BERGADUH DENGAN PELAJAR..difahamkan, pelajar tersebut adalah salah seorang exco persatuan anak perak.

pasti ade sebab disebalik insiden tersebut..iklan milik persatuan telah pun dicabut pegawai dari papan kenyataan..!!exco tersebut berjumpa pegawai bagi menuntut hak supaya iklan tersebut di kembalikan..KENAPA PEGAWAI CABUT IKLAN..?

menjadi ketetapan persatuan anak perak untuk meletakkan logo PMRAM di setiap iklan.dan sebarang iklan yang berlogokan PMRAM mestilah mendapat keizinan pegawai sebelum ditampal..???eh, dalam majlis ramah mesra pada awal2 kedatangan muhaimin aritu, cakap akan bagi kerjasama dengan PMRAM..alih-alih ubah pendirian pulak, PMRAM adalah di larang sama skali berada di premis wisma darul ridzuan??kami anak2 perak, adalah AHLI PMRAM...camne tue??

pegawai beralasan, PMRAM tiada kaitan dgn kerajaan negeri perak??..inilah alasan puak2 UMNO be end yang sentiasa nak melihat kejatuhan PMRAM..padahal PMRAM wujud sebelum Persekutuan Tanah Melayu lagi..

apa rasional pegawai berkasar dengan anak perak selaku mahasiswa...???kenapa pegawai buat kita macam budak2..??bayangkan jika kita dilayan sedemikian rupa, di mana maruah kita...???

isu tersebut bukan bersifat peribadi..hanya kerana nak mempertahan hak!!!adakah semudah itu kita nak biarkan hak kita dipermainkan...??itu baru soal iklan, hak kita ternafi....pastinya ada agenda lain yang telah pun dirancang pegawai untuk mengenepikan hak persatuan anak perak sekaligus menafikan hak PMRAM..!!!dan inilah yg pegawai dan UMNO be end nak tengok sangat..!!

itu belum timbul isu zakat..isu mahzan di wisma a..maktabah di wisma b..dana tetap persatuan..!!mungkin teman-teman tak mmengetahui, isu2 ini penuh dengan agenda tersembunyi pegawai untuk menafikan hak persatuan..!!lagak macam alim jika dilihat dari luaran..tapi hati penuh hasad dengki..

jom kaji sejarah..!!!!bagaimana penubuhan persatuan anak perak sehingga kini..sehingga diutuskan pegawai..banyak sudah usaha2 generasi terdahulu untuk meneruskan survival kesatuan anak perak..!!!dan kini, dengan sesuka hatinya pegawai yang diutuskan kerajaan kudeta nak menidakkan peranan persatuan anak perak di mesir....!!!!!!

buka lah mata....lihatlah dengan hati...

No comments:

Post a Comment